Viitorul nu ne mai așteaptă. De fapt, schimbarea pe care o simțim cu din ce în ce mai mare viteză în viețile noastre ne proiectează prezentul direct într-un viitor pe care noi ni-l imaginam mult mai greu de atins. Doar că, surpriză – viitorul începe acum și aici, cu noi! Luați o gură de aer curat, aer purificat și încercați să decelați ceea ce priviți!
Simțim cum timpul parcă fuge, iar deciziile pe care este necesar să le luăm nu se mai pot baza pe pattern-urile deja învățate într-o școală în care memorarea informațiilor era principalul obiectiv. Orice decizie pe care o luăm acum trebuie proiectată gândindu-ne cum facem față „schimbării” – singura constantă din viața secolului XXI. Doar să privim lucrurile dintr-o singură perspectivă, cea „straight forward” nu prea ne mai ajută.
„Connecting minds. Creating the Future” este motto-ul Expoziției Mondiale care este în curs de desfășurare în Dubai (până în martie 2022, deci mai aveți timp să mergeți!). La World Expo Dubai 2020 (din cauza pandemiei, se desfășoară cu un an mai târziu) vorbim despre concepte actuale care ne pun pe gânduri.
„Change the way you see the World!” – DA, putem privi generic și simplu doar prin ochiul călătorului, pavilioanele țărilor care participă la acest eveniment dar în același timp, atenți la ceea ce prezintă fiecare țară vă veți da seama că viitorul este aici, cu noi. Sustainability. Este de departe, cea mai interesantă și captivantă temă a World Expo, fie că a adus în prim plan apa, hrana, stilul de viață, economia circulară.
La pavilionul Germaniei ne întâlnim cu exemple de ferme hidroponice luminate cu leduri. Culturile supraetajate par venite dintr-un film SF. Arată ciudat, încă un „DA … cu asta se vor hrăni copii noștri”, zicem pe moment. Într-un supermarket de cartier în Dubai (într-o zonă nouă) întâlnești deja culturi supraetajate pe sistem hidroponic. Cumperi legumele direct din aceste etajere în noua normalitate. Dacă nu ar fi câteva mici indicii în pozele de mai jos, nici nu ne-am da seama care salate sunt crescute la World Expo și care în magazin.
Prezentul și viitorul într-un banal supermarket de cartier?
Experiența vizitării pavilionului Rusiei este într-adevăr foarte interesantă! „Brain Concept” este baza de la care s-a pornit, adică de la știința creierului. Ajungem la concepte gen Social, Emotional, Cultural și Creative Mind și explorăm Universul Oportunităților. Totul cu substanță. Totul inovator. Aici surprinzi un braț al unui robot într-un video ce pare desprins dintr-un joc sau dintr-un film. În oraș, în zona Creek (acolo unde s-a început deja construcția viitoarei cea mai înaltă clădire din lume) intri într-un mall și te așezi la o cafenea să servești ceva de băut. Ești servit de roboți. Roboți reali, dacă ne putem exprima așa.
Pavilionul Italiei ne prezintă modul de purificare a aerului cu ajutorul algei numită spirulină. Practic, pe toată durata expoziției, tot dioxidul de carbon produs aici va fi transformat în oxigen printr-un sistem inovator ce presupune existența acestei alge și a apei. Așadar excelenta cafea italiană poate fi savurată în contextul unui aer curat, mai curat … foarte curat.
„Dar ce înseamnă de fapt … aer curat?” Credem că noi, WOLF-e ROBOTICS suntem cei mai în măsură să povestim despre aer curat, aer purificat, aer dezinfectat și aer sterilizat. „De ce?” Pentru că suntem producătorul român de tehnologie de biosecuritate pentru lumea modernă care am construit primul ecosistem de echipamente inteligente conectate pentru dezinfecție, aducând un nivel de sofisticare tehnologică pe care îl așteptăm de la aproape orice altă industrie. Proiectăm și producem aparate smart și roboți mobili de igienizare, dezinfectare și purificare a aerului și suprafețelor cu lumină UVC, cu aplicabilitate în sectorul medical, comercial, transporturi, educație și business. Putem vorbi la nesfârșit despre aerul curat și cum ne afectează calitatea vieții – aici găsiți informația structurată, iar despre aplicarea tehnologiei în domeniul calității aerului puteți accesa articolul Provocările unei generații – Inovarea și Sănătatea.
Ca producător al dispozitivelor smart de dezinfectare a aerului și suprafețelor îmbinăm concepte din medicină, tehnologie și inovăm!
De-a lungul timpului omenirea a acceptat și adoptat standarde noi legate de curățenie. Când Londra a învins holera în secolul al XIX-lea, nu era nevoie de un vaccin sau de un medicament, ci de un sistem de canalizare. Astăzi, oamenii de știință se străduiesc să reimagineze ventilația clădirilor și să curățe aerul interior. Dacă nu bem apă contaminată, de ce am tolera respirația aerului contaminat? A venit timpul să ne întrebăm, fără să părem desprinși din filmele SF – dacă stăm într-un spațiu înterior cu alte câteva persoane – cum ne va afecta sănătatea calitatea aerului repirat? Este etapa referitoare la aer purificat.
În prezent punem accent pe calitatea aerului, pe aer purificat. Știm că performanțele intelectuale sunt afectate de mediul în care învățăm iar numărul copiilor care prezintă probleme de sănătate care au la bază o slabă calitate a aerului interior este deseori subestimat, la nivel mondial. Organizaţia Mondială a Sănătății recunoaște în mod oficial sindromul Clădirii Bolnave ca fiind un grup de simptome asociate cu calitatea precară a parametrilor de confort în clădiri.
Pandemiile stabilesc noi reguli de igienă, noi standarde, iar ceea ce acum poate părea exagerat, la momentul imediat următor devine normalitate.
Fiecare dintre cele 192 pavilioane ale țărilor participante a adus inspirație, noutate și un strop de răsfăț pentru vizitatori. UAE a venit cu emoție în formă pură integrată în tehnologie. Australienii au pus accent pe experiența outdoor și socializare. USA îți dă forța mesajelor motivaționale integrate în fluxul istoriei. China s-a concentrat pe tehnologie și spațiu într-un mod auster și foarte determinat. Noua Zeelandă și Elveția au oferit o experiență senzorială pe baza apei, cu mesaj puternic. Singapore a recreat parte din minunatele sale grădini suspendate. Spania s-a centrat pe îmbinarea wellbeing-ului cu tehnologia într-un format ce îți poate induce ușor sentimentul că ești la Guggenheim Museum, datorită unei rampei circulare continue. Suedia este centrată pe economia circulară și pe viitor. România este prezentă și ne mândrim cu acest fapt, abordând tema apei în contextul mai larg al sustenabilității, iar evenimentele desfășurate aici pe parcursul expoziției susțin prezentarea clasică și fără foarte multe eforturi creative.
Dacă ceea ce v-am povestit vă par lucruri științifico-fantastice, cu siguranță este important să vă faceți un update în realitatea vieții de zi cu zi. Suntem aici. Să vă ajutăm! Cu update! Cu aer curat! Cu aer purificat! Cu inspirație!
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Suntem Wolf-e Robotics și contribuim în fiecare zi la susținerea misiunii noastre, de a asigura dezinfecția aerului și suprafețelor în spațiile în care lucrăm, învățăm, ne petrecem timpul. Oferim metoda cea mai eficientă și ecologică de inactivare a microorganismelor de pe suprafețe și din aer prin dezinfectarea cu echipamente inteligente cu lumină UVC și roboți mobili. Cu aplicabilitate în sectorul medical, comercial, transporturi, educație, corporate.
Urmărește-ne pe Facebook și LinkedIn!