Acum că școala a început în format fizic, adică în sala de curs, problema este cum facem să continuăm procesul educațional face-to-face cât mai mult timp, luând în ecuație normal, valul 4, 5 al pandemiei etc. Dezinfecția aerului în școli începe să devină un punct important pe ordinea de zi. Sunt multe probleme la care este important să ne gandim în ceea ce privește protejarea elevilor, a profesorilor, iar aceste informații ar trebui și pot să fie organizate folosind principiile ierarhiei în trei părți aferenete controlului infecției:
Utilizarea acestei ierarhii a fost introdusă în anii ’90 în SUA în timpul epidemiei de tuberculoză multirezistentă, o formă de tuberculoză care nu răspunde la medicamentele obișnuite, este mai toxică, tratamentul este mai lung și mai puțin eficient, iar ratele de deces sunt mai mari, cu toate că aceasta este de obicei o boală tratabilă. Deci, paralelele cu Covid-19 sunt evidente; tuberculoza, este de asemenea o boală aeriană și multe dintre preocupările cu care ne confruntăm astăzi sunt de fapt ceva cu care aveam de-a face cu mulți ani în urmă.
Avem trei niveluri de aplicabilitate, și anume:
1
Masurile administrative sunt primul și cel mai important element din această ierarhie și vă puteți gândi la acest lucru în termeni de Plan, Politici, Protocoale
-
- un Plan în care sunt analizate pericolele, revizuite ghidurile existente cu colaborarea experților cheie și stakeholderilor. Planificarea trebuie făcută în grupuri multidisciplinare de experți și stakeholderi (administratori de școli, experți în sănătate publică, sănătate comportamentală, oameni tehnici, juriști, oameni de comunicare, lideri religioși, părinți, profesori și chiar elevi).
- Politicile. Acestea ar trebui să fie bazate pe dovezi scrise și actualizate pe măsură ce apar noi informații. Am văzut foarte mult acest lucru cu Covid 19, deoarece informațiile se schimbă continuu.
- Protocoale. Ce trebuie făcut dacă personalul sau copiii sunt infectați? Cum comunicăm aceste informații?
2
Al doilea element din această ierarhie a controlului infecțiilor se numește mediu și inginerie, iar acest element al controlului infecției este adesea neglijat. O componentă importantă o reprezintă echipamentele cu lumină UV-C care pot fi folosite în două moduri diferite:
- unul poate ucide microorganismele de pe suprafețele băncilor, scaunelor și echipamentelor
- și în al doilea rând, poate dezinfecta aerul
Un alt element la acest nivel este utilizarea ventilației. Puteți avea ventilație naturală cu ferestre deschise, curenți transversali, dacă este posibil sau mecanic cu sisteme de climatizare adecvate. De asemenea, trebuie să avem un mediu curat în sălile de clasă, săli de sport, cantine, băi etc. și să pastram distanțarea corespunzătoare în diferitele zone ale școlii.
3
Elementul final în ierarhia controlului infecției este protecția personală. Cu acest lucru ne-am ocupat cel mai mult în ultimii aproape doi ani. Acestea sunt măștile, vizierele, dezinfecția si spălarea mâinilor, distanțarea fizica, rămâneți acasă dacă sunteți bolnavi, de asemenea, testarea pentru Covid și acum cel mai important, vaccinarea.
Contextualizare. Dezinfecția aerului în școli.
Așadar, permiteți-ne să terminăm prin contextualizarea a ceea ce tocmai spuneam anterior: sunt necesare toate cele trei niveluri, dar discuția s-a concentrat de la începutul acestei pandemii asupra controalelor administrative și protectiei personale, iar acum vorbim aproape exclusiv despre vaccinuri.
Cu toate acestea, măsurile de control de mediu, o parte importantă a acestei ierarhii, este probabil cea mai ignorată și neglijată parte, în afara mediului spitalicesc, până astăzi. Utilizarea luminii UV-C este standardul de aur pentru curățarea aerului de zeci de ani, nu este ceva nou, a fost scump și greoi de implementat, dar acum avem câteva tehnologii noi care pot aduce standardele de igiena din spitale în medii populate precum școlile.
Conștientizarea și înțelegerea impactului calității aerului în spații în afara spitalului au lipsit, iar prețurile ridicate reprezintă un artefact al sistemului de sănătate, nu au nicio legătură cu tehnologia. De aceea am cercetat care sunt cele mai eficiente metode folosite în spitale și apoi le-am reproiectat pentru a le face accesibile tuturor categoriilor de spații.
Lumina UV-C are o cantitate copleșitare de dovezi privind eficacitatea sa încă din 1903. Este utilizat în medicina, in spitale, de 80 de ani. Este demonstrat in multiple studii că spitalele care folosesc turnuri de dezinfectie cu lumină UV-C au 93% mai putine infecții în sălile de operatii față de cele care nu folosesc.
Așa că am luat aceste sisteme și le-am făcut accesibile școlilor în diferite forme. O sală de clasă poate fi complet dezinfectată (99,99% suprafețe și aer) în doar 5 minute.
Aceste sisteme sunt extrem de eficiente și un lucru foarte interesant este că folosesc legile fizicii nu ale chimiei! Așa se face că utilizând sisteme UV-C reducem utilizarea substanțelor chimice care au un impact major asupra mediului si a sănătății oamenilor. Răspunsul ministerelor și factorilor de decizie la pandemie a fost să sprayem strazile, balustradele, mobilierul etc. sau sa nebulizăm spațiile. Acest lucru este problematic din mai multe motive, una este că substanțele chimice în mare parte adresează numai dezinfecția suprafețelor, există o mulțime de erori umane, este îngrozitor pentru mediu și nu există mijloace de urmărire a conformității dezinfecțiilor.
Covid-19 a creat o oportunitate de a avea această discuție despre ce înseamnă calitatea aerului interior și mijloacele de prevenire a infecțiilor pentru școală, și nu numai.
Permiteți-ne să spunem că suntem cu toții conectați de aerul pe care îl respirăm. În realitate, subiectul este mult mai mare decât ceea ce facem pentru a preveni Covid. Ce facem ca să adresăm problema norovirusului și ecoli, răceala comună, gripa sezonieră?
Măsuri mai bune și instrumente de mediu performante pot avea un impact real asupra absenteismului cauzat de motive medicale ca cele enumerate înainte. Noi, Wolf-e Robotics, considerăm că acest lucru este direct corelat cu performanța! Prin crearea unor spații mai sigure în interior putem schimba fundamental sistemul de educație. Asta este ce vrem să dovedim și să realizăm!
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Suntem Wolf-e Robotics și contribuim în fiecare zi la susținerea misiunii noastre, de a asigura dezinfecția aerului și suprafețelor în spațiile în care lucrăm, învățăm, ne petrecem timpul. Oferim metoda cea mai eficientă și ecologică de inactivare a microorganismelor de pe suprafețe și din aer prin dezinfectarea cu echipamente inteligente cu lumină UVC și roboți mobili. Cu aplicabilitate în sectorul medical, comercial, transporturi, educație, corporate.
Urmărește-ne pe Facebook și LinkedIn!